Diferentele intre marketingul direct si cel traditional.
Ce este marketingul direct ? O activitate de promovare ce presupune comunicarea cu un target bine definit si care ae ca scop obtinerea unui raspuns direct si masurabil de la client.
Care sunt avantajele marketingului direct ?
1. Este personalizat:
Mesajele pot fi concepute şi realizate �ntr-un mod care flateaza prin consideratia pe care o arati clientului si stimuleaza raspunsurile pozitive.
Mesajele pot fi puternic personalizate, atat de puternic cat iti permite baza de date pe care o folosesti.
2. Permite o masurare exacta a reactiei clientului:
Pentru ca se poate sti cu precizie cate scrisori/faxuri/e-mail-uri/SMS-uri au fost trimise/cate telefoane au fost date/cate clicuri au fost date şi la cate dintre ele s-a primit raspuns.
Mai jos regasiti si diferentele clare intre cele doua tipuri de marketing.
Marketing |
Marketing |
Traditional |
Direct |
Comunica un mesaj prin intermediul publicitatii traditionale (clasice, advertising). |
Comunica un mesaj prin medii specifice: |
Exemple : |
Exemple : |
TV, radio, panotaj, presă scrisă, afişajul pe mijloacele de transport �n comun. |
Direct mailing, telemarketing, faxmailing, e-mailing, SMS |
Este o comunicare de masa, catre mai multe persoane in acelasi timp |
Mesajul se adreseaza clientului, ca individ , pentru satisfacerea unei anumite nevoi a acestuia. |
Presupune cunosterea fiecarui client in parte. Presupune existenta unei baze de date. |
|
|
|
Comunicare se face intr-un singur sens. |
Comunicarea se desfasoara in ambele sensuri. |
De la vanzator catre client. |
De la vanzator catre client si invers. |
Se foloseste in scopul obtinerii unui efect cumulat, in timp. |
Se solicita un raspuns imediat din partea clientului. |
Se foloseste pentru campanii de imagine, de construire a unui brand, de fidelizare. |
Se foloseste pentru stimularea imediata a deciziei de cumparare sau a cererii de informatii suplimentare. |
Prin marketing direct se vand produse care satisfac o nevoie a clientului. Nu trebuie sa incerci sa vinzi un produs care presupune o schimbare in obiceiurile consumatorului. |
|
Dar, poti profita de o nisa de piata care apare ca urmare a unei campanii publice de anvergura. |