Blog

In cadrul programelor de dezvoltare de tip First Time Manager pe care le tin alaturi de Sorin Faur de cativa ani de zile, vorbim mereu despre trecerea de la paradigma managementului tranzactional la cea a managementului transformational.

Mai exact, trecerea de la un management care mentine o buna functionare existenta a unui departament sau a unei organizatii la cea a unui management dedicat transformarii, evolutiei, dedicat schimbarii si continuei imbunatatiri. Este efectiv o treapta catre ceea ce inseamna leadership.

Si iata ca vrem sau nu, am ajuns acum doua luni in momentul in care managerii companiilor au fost pusi fata in fata cu schimbarea. Caci pentru a putea rezista pe parcursul acestei crize a fost nevoie de schimbare si de a face lucrurile diferit fata de cum s-au facut pana la momentul respectiv.

In acest articol am vrut sa scot in evidenta comportamentele si actiunile care cred ca ar fi bine sa fie prezente la un manager care conduce echipe de la distanta, in asa fel incat sa se asigure ca produce schimbarea alaturi de echipa sa, impreuna cu echipa sa, conducand echipa, nu administrand doar proceduri. Mai pe scurt spus: ce ar trebui sa faca un manager in relatia cu angajatii in asa fel incat acestia sa fie motivati si sa lucreze impreuna cu el, nu impotriva lui.

Stiu ca este o perioada grea pentru multe afaceri, insa cred ca aceasta este perioada in care pot iesi la suprafata adevarati lideri si in care ideile, creativitatea, dinamismul si originalitatea poate aduce inovatie in cadrul multor afaceri si implicit succesul.

Asadar, iata ce cred eu ca ar trebui sa faca un bun manager:

  1. Sa fie prezent

    Mai exact, sa nu bage capul in nisip precum strutul si sa fie un exemplu pentru cei din echipa sa. Chiar daca lucram de acasa, ar fi bine sa pastram acelasi ritm de lucru, sa comunicam in continuare cu colegii nostri, sa le aratam ca suntem prezenti in business si in actiunile pe care le avem de facut. Daca managerul se retrage si devine mai putin prezent, asa vor face si ceilalti si implicit firma se va trezi ca intra intr-o stare de semiconstienta sau inconstienta.

  2. Este disponibil

    Strict legat de punctul de mai devreme, disponibilitatea se refera la a fi la dispozitia celor care au nevoie de ajutorul managerului lor. Daca oamenii incearca de mai multe ori sa obtina raspunsuri si ajutor de la propriul manager iar acesta nu este acolo, atunci vor inceta sa faca asta.

  3. Este optimist si are o atitudine pozitiva

    Depinde de fiecare dintre noi care este partea paharului pe care o vedem in aceasta perioada, pe cea plina sau pe cea goala. Atitudinea pe care o avem noi se va transmite si catre cei din jurul nostru. Astfel, daca vrei sa atragi catre tine tot ceea ce este bun, atunci este bine sa gandesti inspre aceasta directie. Daca vezi doar un viitor sumbru, atunci actiunile tale nu vor face altceva decat sa iti dea dreptate.

  4. Sa arate empatie, intelegere si ca “ii pasa”

    Asta inseamna sa verificam periodic care este starea de spirit a oamenilor, sa ii intrebam si despre ei, nu doar despre munca. Inseamna sa ii ascultam, sa le intelegem perspectiva, sa vedem cum trec peste aceasta perioada. Stiti bine la ce ma refer. 😊

  5. Se concentreaza pe obiective, pe termene limita, mai putin pe timp lucrat

    In multe dintre companii intalnesc manageri care pretuiesc cantitatea si mai putin calitatea, mai exact ei cauta ca angajatii lor sa lucreze un anumit numar de ore sau intre anumite ore si altele de genul acesta. Avand in vedere aceasta schimbare care s-a produs in aceste luni (si care va ramane o piatra de hotar importanta in felul in care se fac lucrurile in organizatii) ar trebui sa punem accentul nu pe cat si cand se lucreaza ci pe ce, cum si cand se livreaza.

  6. Este la zi cu tehnologia

    Pentru a putea fi eficienti in aceste zile avem nevoie de tehnologie. Ea aste cea care a facut ca multe dintre afaceri sa isi vada nestingherite de drumul lor. Ideea este simpla si oricine isi doreste eficienta si sa iasa cu bine din aceasta perioada trebuie sa faca apel la tehnologie.

  7. Incurajeaza creativitatea

    Dupa cum spuneam si la inceputul acestui articol, cred ca aceasta este cea care va duce companiile la liman, dupa aceasta criza. Cred ca vor supravietui, ca vor evolua si ca vor avea de castigat companiile care isi dau frau liber creativitatii si care gasesc moduri si feluri de a face lucrurile altfel. Da provocari oamenilor sa vina cu idei, sa gaseasca modalitati si actiuni prin care departamentul sa evolueze, sa isi atinga obiectivele.

  8. Este un adept al schimbarii

    Cu greu vor face fata acestei perioada cei care cred ca lucrurile doar asa se fac pentru ca asa s-au facut dintotdeauna. Ganditi-va doar la studiul cu paradigma maimutelor

Haideti sa gandim altfel!

8 Idei pentru Manageri

8 IDEI pentru a deveni un manager și mai bun.

9 Tehnicide vanzare

9 TEHNICI pentru succes in vanzari

Abordarea telefonica eficienta

Cum sa ai o abordare telefonica eficienta