Blog

Sunt un pasionat al calatoriilor, al drumetiilor montane, al descoperirilor de noi culturi, de noi experiente, de noi oameni. Inca de mic am inceput sa umblu cararile muntilor nostri alaturi de familia mea. Ajungand adolescent mi-am urmat propriul drum si am inceput alaturi de cercul meu de cunoscuti si prieteni sa mergem pe trasee din ce in ce mai lungi, mai spectaculoase si care cereau din ce in ce mai multe resurse din partea noastra.

La inceput, echipamentul pe care il aveam era unul incropit de unde puteam imprumuta, cumpara cu bani putini etc.. Eram fericit ca sunt liber si ca merg pe munte si conta mai putin ce bocanci am in picioare, care este greutatea sacului de dormit sau a cortului, cat de bine sta rucscacul in spate etc.

Insa, odata cu trecerea timpului, am inceput sa investesc din ce in ce mai mult in echipamentul meu de drum si astfel mi-am dat seama ca ma simt din ce in ce mai confortabil, mai sigur, ca folosesc mai putine resurse, ca pot face mai mult in mai putin timp, ca pot accesa trasee si varfuri pe care pana atunci nu le puteam accesa pentru ca nu aveam echipamentul potrivit.

Anii au trecut si in 2019 mi-am oferit una dintre cele mai faine experiente de care am avut parte si anume un traseu de peste 550 de kilometri pe care l-am parcurs integral pe jos. Pe parcursul acestuia mi-am dat inca o data seama cat de important este echipamentul si cat de mult m-a ajutat acesta sa imi ating obiectivul. Bineinteles ca alaturi de acesta (fiind complementare) sunt si atitudinea, dorinta, experienta, perseverenta etc.

Trecand prin aceasta experienta, nu am putut sa nu asociez toate acestea si cu mediul de afaceri de la noi, cu firma mea si cu toate companiile prin care am avut oportunitatea sa ajung prin intermediul meseriei mele de consultant, trainer, marketer.

Efectiv, facand o paralela, mi-am dat seama ca performanta celor alaturi de care lucram depinde foarte mult si de performanta echipamentelor si a instrumentelor de lucru pe care le punem la dispozitia lor.

Astfel, am avut ocazia sa intalnesc:

  • companii care puneau mare accent pe echipamentul de lucru al angajatilor iar asta se regasea si in gradul de engagement al oamenilor
  • companii care aveau instrumentele de lucru potrivite, dar care ofereau oamenilor o experienta proasta din punct de vedere al atitudinii managerilor sau al veniturilor pe care angajatii le obtineau si astfel echipamentul nu ducea neaparat la cele mai bune performante
  • majoritatea companiilor/firmelor care se ghideaza dupa “lasa ca merge si asa” sau “eu la inceput, pe vremea mea, nu aveam nici macar…”

Nu mare mi-a fost mirarea sa intalnesc in ultimii ani (in secolul 21) multe companii ce fac parte din ultima categorie, firme ce erau lideri pe piata, dar unde 20 de oameni de vanzari aveau acces la 3 computere sau unde 30 de oameni de telesales sunau clientii folosind hartii scoase la imprimanta si telefoane fixe. Am intalnit firme in care patronul avea ultimul tip de ML, insa angajatii conduceau masini ce aveau rotile netede ca biroul meu. Acestea sunt doar cateva dintre exemplele mai putin fericite pe care le-am intalnit.

Din pacate, multi dintre antreprenori aleg sa faca reduceri de cheltuieli acolo unde acestea se simt cel mai putin si acolo unde acestea pot aduce un plus de eficienta si de performanta, de motivatie si de siguranta.

Toate aceste experiente prin care am trecut, toate aceste companii pe care le-am observat pe parcursul celor peste 10 ani de experienta in consultanta si management m-au facut sa deduc astazi ca oferindu-le oamenilor instrumentele, echipamentele de lucru necesar duc la urmatoarele beneficii pentru organizatie (majoritatea dintre ele deriva din confortul si plusul de motivatie al celor care le folosesc):

  • atingerea mai rapida a obiectivelor
  • obtinerea unor rezultate sau performante care nu ar putea fi atinse fara echipamentul necesar
  • reducerea costurilor sau/si a resurselor necesare pentru livrarea activitatilor zilnice
  • un grad de siguranta sporit pentru angajati
  • reducerea frustrarilor oamenilor cauzate de greutatea cu care merg anumite echipamente, de erorile intampinate, de timpul pierdut etc.
  • un confort sporit pe care il vad colegii la locul de munca, ceea ce poate creste rata de engagement, de brand de angajator etc.

In final iti adresez aceeasi intrebare pe care mi-am adresat-o si mie si pe care mi-o adresez periodic: ce poate fi mai bun din ce le ofer colegilor mei ca suport pentru livrarea performantelor cerute?

Sau daca nu ai tu raspunsul, vezi ca il poti gasi la colegii tai. Intreaba-I pe ei!

8 Idei pentru Manageri

8 IDEI pentru a deveni un manager și mai bun.

9 Tehnicide vanzare

9 TEHNICI pentru succes in vanzari

Abordarea telefonica eficienta

Cum sa ai o abordare telefonica eficienta