Blog

Tehnici de comunicare eficienta pentru: vanzari, marketing, relatia cu clientii, relatia cu oamenii

 

Daca discutam despre comunicare eficienta, discutam despre cum putem sa evaluam daca un proces de comunicare, fie el verbal sau in scris a fost eficient sau nu. Tocmai de aceea, tehnici de comunicare precum aceasta ne ajuta sa bifam elementele cele mai importante ale unui proces de comunicare. Mai jos aveti atat descrierea fiecarui element care ne arata cum ar fi bine sa arate mesajul nostru.

 

Comunicarea eficienta prin tehnica celor 7C

 

Clar
Cand porti un dialog, verbal sau in scris, fii foarte clar in ceea ce priveste mesajul in sine si obiectivele pe care le ai. Care este scopul comunicarii cu respectiva persoana? Daca tu nu esti sigur de raspuns, nici audienta ta nu va fi.
Pentru a putea fi clar, micsoreaza pe cat posibil numarul de idei din fiecare propozitie. Asigura-te ca este foarte simplu pentru public sa inteleaga exact la ce te referi. Oamenii nu trebuie pusi in situatia de a fi nevoiti sa citeasca printre randuri si sa faca presupuneri in incercarea de a-ti intelege cuvintele.

Concis

In momentul in care esti concis in procesele de comunicare, vei putea ramane pe subiect. Audienta ta nu vrea sa citeasca sase propozitii, atunci cand tema ar putea fi exprimata in trei. Exista adjective sau “cuvinte de umplutura” pe care le-ai putea elimina? (de exemplu, vedeti, bineinteles, un fel de, ma refer la etc.)
Exista propozitii/fraze care nu sunt necesare?
Ai repetat o idee in moduri diferite?

Concret

In momentul in care mesajul este concret, audienta are o imagine clara a ceea ce vrei sa transmiti. Trebuie sa existe detalii (dar nu prea multe), fapte reale si puncte de focus, dar mesajul sa fie solid.

Corect

Cand comunicarea este corecta, se “lipeste” de audienta.
Folosesti termenii corespunzatori nivelului de educatie si cunostintelor publicului tau?
Te-ai asigurat ca nicio eroare gramaticala sau de tehnoredactare nu s-a strecurat in text?
Sunt toate numele scrise corect?

Coerent

In momentul in care mesajul tau este coerent, este logic. Toate punctele de discutie trebuie sa fie conectate intre ele si relevante temei principale. Totodata, tonul si topica textului trebuie sa fie logice si adecvate.

Complet

Intr-un mesaj complet, audienta are absolut toate informatiile necesare si aplicabile, astfel poate trece la actiune.
Contine mesajul tau o invitatie la actiune, (call to action) astfel incat audienta sa stie ce vrei de la ea?
Ai inclus toata informatia relevanta? (contact, data, ora, locul etc.)

Curtenitor/Politicos

Comunicarea politicoasa este si prietenoasa, deschisa si sincera. Nu exista insulte ascunse sau un ton agresiv. Astfel, poti pastra punctul de vedere exprimat in mintea audientei si empatezi cu nevoile acesteia.

 

Daca te intereseaza tehnici de comunicare eficienta atunci citeste si aceste articole:

Despre comunicarea eficienta – ascultarea activa

Comunicare eficienta. Cele 6 tipuri de ascultare.

Cum sa folosesti limbajul corpului in avantajul tau

8 Idei pentru Manageri

8 IDEI pentru a deveni un manager și mai bun.

9 Tehnicide vanzare

9 TEHNICI pentru succes in vanzari

Abordarea telefonica eficienta

Cum sa ai o abordare telefonica eficienta