Majoritatea vanzatorilor se tem cel mai mult de obiectiile clientilor, desi daca acestea intervin, atunci ele denota interesul potentialului client fata de serviciile sau produsele pe care le vinzi. Obiectiile ar fi bine sa fie tratate ca pe o baza de argumentare, ca niste experiente in urma carora sa acumulezi invataminte pe care sa le aplici in urmatoarele intalniri

In acelasi timp, gandeste-te ca un om de vanzari, pe parcursul carierei sale, se intalneste cu mai multe obiectii decat cu “DA-uri”.

Asadar, iata trecute punctual, recomandarile mele pentru a avea o atitudine corecta fata de client atunci cand acesta are obiectii.

 

1. Ramai pozitiv si evita sa spui “NU”.

2. Nu intra in contradictoriu, intr-un razboi cu clientul tau, nu il contrazice. Daca el spune ca este scump tu nu ii spune ca NU este scump.

3. Ramai calm si degajat. Continua sa zambesti si sa il privesti in ochi. Pastreaza aceeasi tonalitate ca pana atunci.

4. Nu repeta obiectia clientului. Facand asta, ii vei intari in minte ideea ca are dreptate in ceea ce spune.

5. Nu il intrerupe pe client chiar daca ai impresia ca stii ce are de spus mai departe. Asculta-l pana la final si arata empatie.

6. Arata EMPATIE. Foloseste cuvantul “Inteleg”.

7. Nu incurca o obiectie cu o cerere de informatii suplimentare.

8. La finalul exprimarii obiectiei clientului pune intrebari si asigura-te ca ai inteles corect si complet mesajul clientului.

9. Pregateste-te cu raspunsuri simple si de efect la majoritatea obiectiilor cu care pot veni clientii tai.

10. Da-i impresia clientului ca raspunsul pe care i-l oferi este unic, persoanlizat pentru el si pentru situatia lui.

 

Spor la vanzari va doresc!