Blog

In mai multe randuri am scris despre diferite reguli sau tehnici de comunicare eficienta. Asta pentru ca este extrem de important pentru orice ai face, sa stii cum sa comunici eficient: in vanzari, in negociere, in managementul echipelor, in marketing, daca esti lider sau antreprenor, ca sa te intelegi bine cu familia, prietenii si cei din jurul tau.

 

Cum bine stii, mai mult ca sigur, un aspect important in comunicare este ascultarea activa! Adica sa stii sa fii un bun ascultator. De ce ? Pentru ca in felul acesta le vei arata oamenilor ca esti un bun comunicator. Tuturor ne place sa vorbim si mai ales tuturor ne place sa fim ascultati. Comunicarea eficienta nu este usoara…

 

Iata mai jos cateva intrebari la care trebuie sa raspunzi astfel incat sa iti dai seama daca esti un bun ascultator sau nu. Ideal ar fi ca raspunsul la aceste intrebari sa fie  Da. 🙂

 

Spor!

Le permit tuturor vorbitorilor sa isi termine frazele incepute, fara sa ii intrerup?

Incerc sa inteleg sentimentele vorbitorului inainte de a ii da un raspuns?

Sunt in control,  relaxa, calm atunci cand ascult?

Imi iau notite cand altcineva vorbeste?

Folosesc diferinte, sunete, interjectii, cuvinte, expresii pentru a ii arata omului ca il ascult?

Ii arat interlocutorului meu prin limbajul trupului meu ca il ascult?

Ascult chiar daca nu imi place vorbitorul, dar sunt interest de ceea ce are de spus?

Ma uit in ochii persoanei care vorbeste cu mine?

Pun intrebari ca sa fiu sigur ca inteleg corect ceea ce celalalt incearca sa imi transmita?

Ii ofer feedback persoanei care vorbeste cu mine?

8 Idei pentru Manageri

8 IDEI pentru a deveni un manager și mai bun.

9 Tehnicide vanzare

9 TEHNICI pentru succes in vanzari

Abordarea telefonica eficienta

Cum sa ai o abordare telefonica eficienta