Comunicarea intr-o discutie telefonica de vanzare este factorul cheie care poate duce la incheierea cu succes a acestei convorbiri. Insa, trebuie stiut ca toata informatia transmisa catre un potential client ajunge la acesta in diverse forme decat cum ati dori voi.
Tocmai de aceea folosim conceptual de palnie a comunicarii.
Mai jos aveti si reprezentarea acestei ‘ palnii ‘.
Pentru a spune ceea ce vrem sa spunem trebuie sa gandim si sa planificam inainte sa spunem.
Pentru ca receptorul sa auda, sa asculte si sa inteleaga ceea ce spunem trebuie sa vorbim cat mai clar, cat mai concis si sa avem grija la toti factorii prezentati mai jos.
– zgomotul;
– neatentia receptorului;
– faptul ca nu se capteaza atentia receptorului;
– lipsa limbajului nonverbal in telemarketing ( oamenii comunica in proportie de 70 % prin limbaj nonverbal );
– folosirea de expresii, cuvinte neadecvate, etc.
Pentru ca clientii sa isi aminteasca cat mai multe din discutia cu voi si pentru a ii ajuta sa se decida voi trebuie sa va adaptati cat mai mult nevoilor lui, folosind cuvinte si expresii cat mai adecvate pentru el.
In reprezentarea de mai sus emitatorii sunteti chiar voi iar receptorii sunt clientii. Acolo, unde palnia este mai lata este informatia care pleaca de la voi, iar jos este informatia perceputa de receptor. Daca nu tineti cont de factorii de mai sus aceasta va fi mai putina. Tocmai de aceea trebuie sa fim atenti la factorii de mai sus care pot duce la pierderea informatiei emise de voi.