Blog

Succesul in vanzari tine, in principal, de determinarea fiecaruia, de cunostintele pe care le are si de lista de potentiali clienti pe care a obtinut-o de-a lungul cercetarilor sale neobosite. Totusi, exista si o serie de sfaturi, trucuri care, aplicate corespunzator, pot face diferenta. Am selectat pentru dumneavoastra 8 astfel de sfaturi, speram noi, dintre cele mai eficiente. Nu va putem garanta ca, aplicandu-le, vor incepe sa curga comenzile. Ceea ce insa va putem confirma este ca experienta dumneavoastra, ca om de vanzari, va fi evident imbunatatita dupa aprofundarea lor.

*** SFATUL NR. 1: Nu exista bagheta magica!

Daca va numarati printre cei care cred ca succesul in viata vine printr-o simpla utilizare a unei baghete magice, atunci v-ati ales gresit meseria. In vanzari, mai mult ca in orice alt domeniu, e mult de lucru si reusita vine numai dupa nopti de nesomn si strategii complexe aplicate corespunzator. E adevarat, puteti semna un contract in cateva secunde, daca Cel de Sus este cu ochii pe dumneavoastra. La fel de adevarat este insa ca puteti munci o luna fara nici un rezultat concret. Lasati deoparte povestile de adormit copii, experienta neverificata a unor colegi infatuati si trageti din greu pentru a fi cel mai bun.

*** SFATUL NR. 2: Conversatia ucide vanzarea!

Intotdeauna, o discutie relaxata cu potentialul client atrage rezultate extraordinare, dar prelungirea acestei discutii nu duce la nimic bun. Este posibil sa descoperiti faptul ca partenerul de discutie v-a fost coleg de liceu, dar de aici si pana la banii intrati in contul companiei dumneavoastra este drum lung. Va puteti aminti impreuna cele mai frumoase fete din clasa a XII-a, dar nu uitati pentru ce v-ati deplsata la potentialul client. Prezentarea produsului sau a serviciului, negocierea axata pe beneficii, incheierea vanzarii sunt elementele de baza. Pentru a discuta despre vremurile de demult va puteti da intalnire intr-o seara, intr-un club.

*** SFATUL NR. 3: Sunati la ore� nepotrivite!

In afaceri se spune ca este nepoliticos sa suni un partener de afaceri la ora 08.00 sau 19.00. OK, este un punct de vedere, dar dumneavoastra trebuie sa vindeti. Este foarte posibil ca, la ora 8 dimineata un client sa fie mult mai liber sau mai linistit si sa raspunda favorabil cererii dumneavoastra. De asemenea, dupa o zi de munca, inainte de a pleca acasa, in timp ce-si pune ordine in ganduri, un potential client se poate transforma mai usor in client.

*** SFATUL NR. 4: Intrebati, intrebati, intrebati!

Un defect al omului obisnuit, curiozitatea excesiva, este o calitate pentru omul de vanzari. Intrebati permanent si aflati tot ce trebuie sa stiti pentru a vinde. De la intrebari simple, de genul: �Unde, Cand, Cine, Cu ce, De ce, Cum?�, pana la intrebari deschise, care sa-l puna serios la treaba pe potentialul client. Nu uitati ca un om care intreaba nu vinde, neaparat. Asadar, potentialul client va fi bucuros sa va raspunda, atata vreme cat nu-i cereti direct sa cumpere de la dumneavoastra.

*** SFATUL NR. 5: Nu va uitati clientii!

Plantarea unui pom si dezvoltarea sa nu se opresc dupa ce groapa a fost acoperita cu pamant. Daca nu udati copacul respectiv frecvent, nu-l tratati de daunatori, nu-i taiati crengile moarte va puteti astepta ca fructele sale sa nu fie numeroase sau de calitate. La fel trebuie sa va ingrihiti si de clientii dumneavoastra. Acest lucru nu inseamna ca trebuie sa va amestecati in treburile Serviciului Clienti. Un telefon o data pe luna, o vorba buna, o intrebare sunt suficiente pentru a tine clientul �cald� in asteptarea unei noi comenzi.

*** SFATUL NR. 6: Repuneti faxul in drepturi!

Intr-o epoca dominata de computer si Internet, faxul a ajuns piesa de muzeu in multe companii. Ei bine, ultimele studii arata ca acest aparat de transmis documente la distanta isi recapata puterile si redevine un mod serios si eficient de comunicare. Mesajul dumneavoastra prin e-mail se poate rataci printre miile de mesaje SPAM. Faxul insa va ajunge cu siguranta la destinatie: pe biroul potentialului client.

*** SFATUL NR. 7: Invatati din greseli!

Cand aveti o perioada mai linistita din punct de vedere profesional, profitati pentru a asculta inregistrarile convorbirilor telefonice. Luati-va un creion si o hartie si notati-va tot ceea ce vi se pare gresit. Stabiliti-va o strategie personala de comunicat cu clientii si o cale de atac bine definita pentru obtinerea unei intrevederi. Invatati si din greselile colegilor, pe principiul ca omul inteligent invata din greselile altora.

*** SFATUL NR. 8: Cautati permanent noi contacte!

Chiar daca totul merge super si comenzile vin pe banda rulanta, nu uitati sa actualizati informatiile din baza de date. Si sa introduceti noi potentiali clienti. Este foarte posibil ca ‘sarbatoarea’ sa se incheie si sa trebuiasca sa dati iarasi zeci de telefoane pentru a stabili o intalnire. Cu cat mai multe contacte la zi aveti, cu atat sansele de reusita cresc!

8 Idei pentru Manageri

8 IDEI pentru a deveni un manager și mai bun.

9 Tehnicide vanzare

9 TEHNICI pentru succes in vanzari

Abordarea telefonica eficienta

Cum sa ai o abordare telefonica eficienta